Czynności poznawcze, wykonywane według bardzo dokładnej instrukcji, jakby „recepty” wychowawcy mogą kształcić umiejętności poznawcze, nie budzą jednak ciekawości. Człowiek, u którego chcemy kształtować zainteresowania, a więc którego zaciekawienia wejdą w fazę badawczą, musi stanąć „twarzą w twarz” wobec niewiadomej. Początkowo margines jego samodzielności może być niewielki, ale od początku musi istnieć. Nie mogąc dokładniej określić rozmiarów wskazań, można powiedzieć, że ich prawidłowość da się ocenić w sposób relatywny: Czy pozostawiły rzeczywistą swobodę badawczą, miejsce na własne próby i poszukiwania ucznia, a zarazem czy zapewniły sukces.
CZYNNOŚCI POZNAWCZE
Dodane przez Agata Inglot dnia Styczeń 11th, 2010
Głosy: (Głosy na Tak: , Głosy na Nie: , Wszystkich głosów: )